22 oktober 2012

Whole30: Day 1

Okej, en hel matdag med whole30 genomförd.

Frukost; tre hårdkokta ägg, en clementine och en kopp kaffe.

Mellanmål: ett kokt ägg.

Lunch: varmrökt lax med råkostsallad.

Mellanmål: två plommon, en persika och ett äpple.

Middag: grillad teryaki/chili-kyckling, minimorötter och råkostsallad.

Kvällis: ett ägg, några nävar mullbär, incabär, gojibär, mandlar och cashews.

Åsikt om dagen i helhet:
Min mage verkar ta det hela med en enorm ro, den är så lugn.
Mitt humör är väldigt jämnt och det är skönt för rätt ofta växlar jag mellan himmel/jord och att hålla alla känslor i schack kan vara en riktig utmaning.
Kosten gör med andra ord att mitt blodsocker slipper åka berg och dalbana. :-)


Så mycket sitter i psyket när det gäller mat, vi blir alltså oftare sugen på saker innan vi ens är hungriga.
Minnen/känslor är kopplade till olika livsmedel och skapar en längtan efter dem. En smaklök lever cirka 14 dagar och av samma anledning existerar inte något som kallas sockerberoende, för det fyller inte kriterierna för ett riktigt beroende som tillexempel narkotika.

Hoppas ni där ute har en bra dag :-)

1 kommentar:

  1. Åh va gott det låter!!! MUMS! :D Härligt att det går så bra för dej med whole30 :D Gaahhh måste köpa mer clementiner alltså haha... det tar ju slut i ett naffs :O Så gott haha.. Vad köper du för kräftstjärtar? De jag har hittat i affären har det vart massa socker och salt i!!! Buhuuu =((( Ha det så bra! Kramis

    SvaraRadera