6 november 2012

Blue-heaven muffins

Dagen har flutit på, började med en trött morgon följt av ett hårt bröst och ryggpass.
Jag körde tior och tolvor idag på alla övningar, det känns att jag har höjt lägsta nivån och det gör mig glad.

Eftermiddagen har spenderats med en bok i sängen, fick feber och senast ja kollade tempen låg jag på 39,6..
Så inget jobb för mig imorgon inte, tråkigt.

Tänkte ge er receptet på ett gäng
blue-heaven muffins som jag donade
Ihop igår (helt paleo!).
Min kille bad mig baka dem till hans födelsedag så han har något att bjuda släkten på när dom kommer.



Receptet på 8 st små eller 6 stora Blue-heaven muffins.

5 ägg
1 dl kokosmjöl
1 dl mandelmjöl
2 dl krämig kokosmjölk
1 tsk salt
1 dl raw agave-sirap
1 dl lönnsirap
1 1/2 matsked vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl raw cacaonibs
130 g blåbär

Gör såhär: sätt ugnen på 150 grader.

Blanda kokosmjölken, äggen, agave-sirap, lönnsirapen och vaniljpulvret väl i en bunke.

Blanda kokosmjöl, mandelmjöl, salt och bakpulver i en annan bunke.

Häll ner mjölblandningen i äggblandningen och tillsätt blåbären.
Vispa (eller mixa med mixerstav) väl tills det inte är några klumpar kvar.

Fördela smeten jämt i formarna (som du placerat i muffinsbläcket eller ställt på bakplåt).

Grädda i ugnen i 35 minuter, men håll koll! Vissa ugnar när varmare än andra.
När du tar ut dem ska de vara gyllenbruna och ha en fast yta.

ÄT och njut med gott samvete, själv kunde jag inte provsmaka pga min Whole30-utmaning så min pojkvängjorde smaktest åt mig och han var mer än nöjd :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar