25 november 2012

Chokladporr på naturlig väg

Nu i kväll när jag kom hem efter min stockholmsvistelse så röjde jag runt med dammsugaren och torkade alla ytor samt golven för när jag vaknar i morgon på min födelsedag vill jag att det ska vara fint här hemma.

Jag blev så sugen på att lyxa till min kvällsmellis lite och började gräva i mitt receptarkiv efter något smaskigt som samtidigt kan vara nyttigt och framförallt gott. Efter en stunds letande så ramlade jag över  ett recept som jag inte testat tidigare - Chiapudding med silkestofu & choklad.

Det är grymma Annie som framställt den här smakexplosionen och hon vet verkligen hur man mixar nyttigt med gott för puddingen innehåller en bra näringssammansättning med rätt hög andel protein.



Min egen åsikt om puddingen är att den smakar som himlen i ätbar version och den kvalar absolut in bland de nyttigare chokladfavoriterna jag har, lite som lördagsgodis fast på en söndag.
Jag toppade min pudding med ett gäng mullbär. 
TRY IT, IT WONT LET YOU DOWN!

2 kommentarer:

  1. Vad underbart att du gillade! Det är en av mina klara favoriter som jag bjudit många "icke frälsta" som har älskat den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sjukt gott :-) jag förstår att dom älskar den;)

      Radera