22 november 2012

Sista för veckan

Sista passet med coachen avklarat,
nu ses vi inte förrän om två veckor och jag får träna på egen hand tills dess.

Jag värmde upp genom att springa 2 km på löpbandet, sen kom coach À och hämtade mig.

Började med det vanliga 50 dubbelhopp med hopprep sen 20 enbenshopp per ben.

Fortsatte med 10 st "spider" som innebär att du går fram med ett ben och står i utfallsposition, har händerna bredvid främre benet, sträcker på främre benet så att du får ett sträck i baksidan och sen återgå till utgångspostion sen tar du ett nytt utfallssteg och repeterar.

Sen rörlighet för överkroppen med axelrullningar med enbart raka armar sen fortsätta med raka armar fast med gummiband mellan.
Sen träna på att klämma ihop skulderbladen med hjälp av gummiband som man greppar lite bredare än axelbrett.
)Lite för mig att rulla bakåt och framåt utan att böja armarna lite för att jag är framåtroterad i axelleden).

Lägg en skivstång på mjukdel, låsa knä/fot rakt framåt, lätt böjda knän, böja överkroppen framåt och rotera från sida till sida UTAN att ta med höft eller knä i rörelsen. Det ska kännas i skulderpartiet, bra rörlighetsövning.

Sen visade coachen en för mig, ny övning vid namn Pushpress.
Vad är då det? Jo, greppa en skivstång lite bredare än axelbrett, skjut fram armbågarna och placera stången på framsida axlar.
Stå höftbrett, gå ner i en pytte-benböj och samla kraft för att sen gå upp och "pusha" upp stången till raka armae. Återgå till startposition och repetera. (det ska vara lite tempo men inte så högt tempo så du börjar svanks för så är det farligt för ryggen! Spänn bålen).

Vi fortsatte med axelpressar med hantlar, smala armhävningar (tar på triceps) och träning av rotatorcuffen.
(träning av serratus anterior emellan)
Fällknivar 6 set 15 reps, 90grader i knä.
Sen dynamiska plankor av olika slag, med armhävningar emellan.

Sen hetsade jag in i omklädningsrummet och drog på mig jacka osv. Hetssprang till tåget, hann med det PRECIS (lucky me!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar