29 december 2012

2012 i kort

Nu är det en dag till 2012 är slut och därför tänkte jag lite om mitt 2012.

Januari - Jag började studera hos The Academy och läste min första utbildningsdel (av fem) som var en teoretisk grundutbildning där vi gick igenom hela kroppen, från skelett och lumbalkotor till muskler som triceps surae och många fler.
Jobbade som vikarie och flängde mellan jobb som barnskötare och personlig assistent.
Flyttade hem till mamma igen från att ha varit sambo med ett otroget svin.
Började träna löpning för första gången i mitt liv, minns att jag i början flåsade ihjäl efter bara 15 min.

Februari - hände inget speciellt, jag jobbade på som vikarie och förbereddeig för kommande utbildningssteg.

Mars - bjöd på flytt till egen lya, en liten etta. Jag sprang allt mer, styrketräningen skedde mer sporadiskt än tidigare. Mikael kom hem från Nya Zeeland efter ett halvår och jag grät av lycka.
Hängde allt mer med honom. Började plugga utbildningssteg nr 2: Licenserad Träningsinstruktör.
Hängde därför mycket På Balance i Solna, bästa gymet.

April - blev färdigutbildad som Lic. Träningsinstruktör. Kom bort helt från styrketräningen, sprang  flera gånger i veckan och konditionen tog sig.
Anmälde mig till vårruset med mina systrar.

Maj - hamnade i en mental dipp, hängde mycket hos mamma och blev väldigt ompysslad (Jag har tur som har så fina föräldrar.) sprang ÄNNU MER. Åkte till Sthlm, sprang vårruset, fick håll i början och kom in i mål på 25 min istället för 20 som jag hoppats på. Stannade i sthlm och väntade på att Juni skulle komma så nästa utbildning skulle dra igång

Juni - PT-utbildningen drog igång, så14 dagar i sträck var jag på plats med mina klasskamrater. Vi pluggade teori, näringslära, gjorde rörelsetester, styrketester (maxningar osv), sprang cooperstest (2 km) på 10 min prick, fortaste någonsin för mig.
Lärde mig hantera och bemöta en kund, fick spendera mycket tid i gymet och "PT:à" varandra.
Gjorde 14 juni Examinationen och blev Godkänd.
Åkte hem, började mitt sommarvik som personlig assistent.
Hängde mycket med Micke, började dejta Micke och de blev många dagar liggandes på filt på någon grön äng, kramandes.

Juli - Jag och Mikael blev tillsammans. Mitt hjärta slog volter av att vara nykär.
Jobbade nästan varje dag. De få lediga dagarna spenderades i solen med någon nära eller i löparskorna.

Augusti - jobbade sista delen på mitt semestervik. Drog på semester till Sthlm med Micke, där åt vi god mat, kramades, gick på grönan och museum.
Jag blev samtidigt sjuk, hög feber och kräkningar.
Åkte hem, sprang några dagar och en dag efter en löptur så fick jag magknip.
Trodde det bara var magen som krånglade MEN på kvällen blev det akuten.
Tog massor med blodprov, fick ketogan mot smärtorna i buken.
Åkte hem och sov, sen dit igen. De gjorde ultraljud samt röntgade mig, men hittade inget så jag blev hemskickad med antibiotika och order om flytande mat i en vecka.
Efter 7 dagen gav värken med sig och jag kunde börja gå omkring, upprätt.

September - fick fast jobb som personlig assistent.
Återupptog styrketräningen, la löpningen åt sidan.
Började äta Paleo pga laktos och glutenintolerans.

Oktober - Började plugga till Lic. Kostrådgivare, spenderade två helger i Sthlm med en fantastisk klass. Lärde mig motiverande samtal, Kroppen som helhet.

November - Blev godkänd Lic. Kostrådgivare, firade Micke som fyllde 23.
Skaffade en styrkecoach som hjälper mig mot mina mål - bli större och starkare än någonsin.
Fyllde 20 år och Tatuerade min sugarskull.

December - gick min sista utbildning Hälsoinformatör, inspirerande.
Blev sambo med Micke i våran nya lya.
Firade jul med mina fina systrar, kramades med lilla Molly, åt för mycket lax och hade det allmänt gött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar