9 december 2012

Balans i livet

Skola all day long idag.

Har hunnit med att föreläsa inför min klass om balans i livet.
En riktigt härlig upplevelse när man får snöa in ordentligt på ämnen man brinner för.

Vi pratade även om WOH:s (världshälsoorganisationen) rekommendationer. De råder oss till att röra på oss MINST 30 min/dag för att må ta. Vi behöver inte utföra de här 30 aktiva minuterna på samma gång utan du kan dela upp dem, 10-15 min i taget under dagen är okej.

De som säger "jag har inte tid att träna" m kan ta till sig av det här exemplet:
Min kompis går eller cyklar till jobbet varje dag, det är 2,5 km dit och hem.
På en arbetsvecka är det 2,5 mil och på ett år är det 115 mil.
Tankeställare.

Nu fortsätter plugget innan jag är FÄRDIG och får mitt kort som Certifierad. kost- och träningskonsult :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar