20 december 2012

Bröst/triceps och IDOL

Lång dag idag. Jobbade 12 timmar sen stack jag direkt till gymet för att ge bröst och triceps en rejäl omgång.

Hade taggat och motiverat mig själv hela dagen genom att glo på inspirationsbilder från instagram på olika träningsförebilder för mig, som t.ex Sarah Backman. Hon har vunnit VM i armbrytning -70 kg på BÅDE höger och vänster hand. En riktigt stark tjej med andra
Ord och hon ser så grymt ståtlig ut med bra hållning, muskler som utstrålar power och långt vackert hår. Hon är verkligen min idol både på grund av sina styrkeprestationer och för att hon är så gudomligt fin. Mer om Sarah och hennes liv/träning kan du läsa på HÄR!

Dagens pass för min egen del såg ut såhär;
Uppvärmning; intervaller på crosstrainer 10 minuter sen rörlighet med träpinne för att mjuka upp överkroppen.
Själva passet; sned bänkpress 4x6, lutande hantelpress 4x8, dips 3x8, armhävningar 3x10, sittande 90 gradig rodd 5x8, triceps pushdown 5x6.



Nu; soffläge med proteinkräm i smaken Cookies'N'cream och riskakor. Snart ropar sängen för imorgon är det ett dygn på jobbet som gäller ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar