12 februari 2013

Back TO basics

Hallå där!

Imorse gick jag av jobbet, åkte hem, bytte om och drog direkt till gymet.
Körde bröst/triceps/axlar med Johanna och Nathalie.

Upplägget för dagen såg ut Såhär;
10 minuter löpning på löpbandet.
Balans 1 ben. - vandra ut-3 pushups-tillbaka

Bänkpress 4 x 5 kg, Lutande hantelpress 2x12-15, Dips 3x 8 
Militärpress 3x8, frenschpress med hantlar 2x12, Utsida axlar 3x15,
Pushdowns med rep 3x15.

Efter gymet begav jag mig till ICA för storhandling för imorgon... Börjar jag med Paleo IGEN!
Sambon hakar på. Jag har haft sjukt jobbigt med mage senaste tiden och kom och tänka på att när jag åt paleo mådde kroppen så mycket bättre, så nu kör jag igen.

VAD ÄR PALEO? Jo, paleo är kort och gott urpsrungsmat, mat som människorna åt förr.
Inget spannmål, inga mjölkprodukter. Mycket kött, ägg, frukt, grönsaker, kokosmjölk. 
REN mat med andra ord. Back to basics kan man säga!;-)

Därför blev det paleo-våfflor till middag idag, så enkla att göra och otrolig goda!
Receptet hittade jag hos Annika Sjöö och det såg ut såhär;
Du behöver:
1 banan
3 ägg
5 msk kokosmjöl
2 dl kokosmjölk
4 msk smält kokosolja
1 tsk bakpulver
Mosa bananen. Knäck i äggen och rör om. Tillsätt resten av ingredienserna och vispa ordentligt.
Grädda våfflorna i rikligt med kokosolja. Servera med bär eller dadelsirap!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar