16 augusti 2011

när det förflutna kommer ikapp

förra året runt den här tiden, slutet av Augusti, så hände en del jobbiga saker i mitt liv och det var början på ett halvårs långt helvete innehållandes sorg, ensamhet, daglig kamp mot mig själv och för betygen.
Jag ljög för så många människor, människor jag älskar av hela mitt hjärta och det är det jag ångrar mest.

Tillslut så orkade jag inte mer, jag var helt! det ända jag gjorde var att träna, plugga och sova så jag berättade vad jag döljt i månader.. det var början på tillfrisknandet.

Idag mår jag mycket bättre än jag gjorde i November när jag erkände allt och snart behöver jag inte mer hjälp men det finns fortfarande spår av det förflutna som gör sig påminda ibland och då är det bara att slå bort de tankarna. Det är en sak jag lärt mig när jag gått igenom detta helvete, ingen annan än DU SJÄLV bestämmer hur du ska må!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar