22 april 2012

Frukost - Från avsmak till längtan!

Har startat ännu en Måndag med en "vane-frukost" bestående av kesella 1%, krossat linfrö och havregryn.

Det var när jag under 2011 hade Johannes från Olimp som Coach för att börja lägga på mig muskelmassa med hjälp av styrketräning.
Jag började äta den här frukosten under min uppbyggnadsperiod då den tillhörde det kostsschema jag fått av Johannes.

Jag längtar efter att få äta den här frukosten och uppskattar den för
1. för dess smak som jag lärt mig tycka om (hatade den i början!) och förstår att det kan vara svårt att förstå då det låter som en tråkigt torftig frukost men jag har vant mig vid den och uppskattar den även för att den:
2. håller mig mätt länge eftersom måltiden består till stor del av protein, en mindre mängd kolhydrater och väldigt lite fett.

Underligt hur man kan lära sig att uppskatta en måltids smak och kvalitéer när man från början har rynkat på näsan åt den ;-)

Jag äter inte den här frukosten varje dag, jag varierar alla mina måltider i större skala för jag tror att kroppen behöver lite av varje :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar