21 maj 2012

Det kallas kärlek

Efter sammanlagt 60 gående utfall, 100 benpressar på 65 kg, 40 benböj med fristång på 40 kg, 32 raka marklyft på 45 kg och 60 sittande lårcurls så landade jag i stretchrummet.


Fyfan vad jag älskar att träna ben!
Det har alltid varit min favoritmuskelgrupp för vi (jag och benen alltså) samarbetar väldigt bra då jag alltid haft en förkärlek till just benträning.

Benen har fått mer fokus än andra muskelgrupper då jag tidigare inte tränade överkroppen alls nästan (jag vet, jättedumt! Men jag var ung och oerfaren, okej?) och är därför ganska stark i dem.

Att känna kontakten i baksida och framsida lår gör mig sjukt taggad,
Då kör jag tills jag knappt kan gå efteråt och stapplar sedan hemåt hög på endorfiner. Det är kärlek :)

Med nyvunnen motivation och min envishet ska jag ta benträningen till nya höjder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar