24 maj 2012

Hittar tillbaka snabbt

Godmorgon världen!

Idag tog jag sovmorgon och avnjöt morgonkaffet på balkongen,
riktigt skön start.

Jag var sugen på morgoträning,
En powerwalk eller ett morgonpass på gymmet.
Men när jag vaknade tidigare imorse så kände jag att jag var för trött i kroppen för att få till ett bra pass så då unnade jag mig några timmars extra sömn istället.

Nu i efterhand när jag fått sova ut så känner jag mig oförskämt fräsch i kroppen med tanke på veckans hårda återbesök på gymmet efter min långa vila.

Gött att musklerna redan börjat få tryck igen trots att jag bara kört några få renodlade styrkepass den här veckan.
Det är för att nerv-muskelkontakten är bra hos mig för min kropp är van att träna och då hittar kroppen snabbt tillbaka igen efter uppehållen.

För kroppen behöver en balans mellan träning och vila för att ha möjlighet agg utvecklas, ha tid för återhämtning och må bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar