18 juni 2012

Naturligt botemedel

Har känt mig väldigt trött och inte orkat gjort något speciellt på hela dagen.
Har grubblat över framtiden och bara varit allmänt nere..

Fick rådet av en närstående att jag borde dra ut och rensa tankarna.
Vad är då bättre än en löptur?

Snörade på mig skorna och drog iväg.
Inledde passet med 2 km lätt Jogg och lite rörlighetsträning som uppvärmning.

Sen bar det av! 6 stycken 500 m intervaller rensades bort.
Jag låg precis på gränsen till mjölksyra under hela passet (som var syftet).

Avslutade passet med 2 km Ner-jogg för att hämta andan och skölja igenom kroppen. Allra sist stretchade jag lite för att det är så skönt :-)

Jag botade nedstämdheten med träningen via endorfinerna som utsöndras då vi tränar/rör på oss.
Helt klart bästa sortens uppåt-tjack om du frågar mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar