4 augusti 2012

Solskenshistoria

Något jag glömde nämna i föregående inlägg är att jag även sörplar i mig mängder med färgglada smoothies just nu.

Favorit smoothien just nu är gul och fin.
Mättar bra och är sådär lagomt sög i smaken, har döpt den till "solskenshistoria", passande namn på en smoothie som lämnar ett leende från öra till öra efter sig när jag druckit den.

"receptet" på solskenshistoria;
1 dl minimjölk
120 g mango, skivad (färsk eller upptinad)
25 g holistic vaniljprotein

OBS! För en sötare variant så skulle jag tillsätta lite agavesirap.

Jag använder holistics proteinpulver (och andra proteinpulver), eftersom de är fria från sötningsmedel och annat strunt. Vaniljsmaken är lite dold men det gör inget då jag vet att det är så eftersom pulvret är fri från tillsatser.
Vill man kan man ju alltid pimpa sin proteinsmoothie, proteinkräm eller proteindrink med ekologiskt vaniljpulver för att förstärka vaniljsmaken.

Vaniljpulvret består av krossad vaniljstång och kan användas aom substitut för vaniljsocker i t.ex. bakning. Jag använder vaniljpulver i morgongröten, blandar ner det i pannkakssmeten eller kesellan, smakar tokgott!
Vaniljpulver hittar du på välsorterade mataffärer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar