1 augusti 2012

Ta hand om dig

Efter regn kommer solsken, visst heter det så? Det stämmer in på vädret här idag men ännu mer stämmer det in på mig idag.
Upp-och-ner-humör från sängkanten imorse till nu på kvällskvisten.
Jag försökte "bota" det elaka med endorfinstinn träning, det hjälpte ett tag men sen kom skiten tillbaka.

Lite städning på hemmaplan,
ett skumbad (där jag fick ligga hur länge jag ville) med en choklad-ansiktsmask på mig gjorde underverk för humöret.

Jag toppade det med lite läsning i favoritboken, några koppar kaffe och en liten dejt med grabben.
Vi snacksade på Prosciutto crudo, mini mozzarella, vitkål, körbärstomater och melon, vardagslyx!
Efter det var jag tillbaka på
banan igen :-) det är viktigt att bara få lata sig, ta det lugnt och unna sig lugnet.

Min vardag i övrigt är rätt hetsig, men även fast jag gillar det så behöver jag få koppla bort allting helt då och då, ladda in ny energi.

Jag lyssnar på mig själv mer än förr och det gör att jag fortare kommer ur onda cirklar med dåligt humör.
Jag vet liksom mer vad jag behöver nu och tar mer hänsyn till mig själv.

Det tror jag är viktigt, att ge sig själv tid och lyssna på vad just JAG behöver. Att vara snäll mot sig själv för att kunna vara snäll mot andra sen.

Jag vet att jag får dåliga dagar ibland och det är OKEJ. För utan de dåliga dagarna skulle jag få svårt att uppskatta de riktigt bra dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar