17 oktober 2012

Riktigt grym soppa!

Ingen träning idag, aktiv vilodag som startades med 8 km morgonpromenad. Skönaste starten :-)


Jag är inte ett stort fan av soppa,
har alltid tyckt att det inte gör mig mätt eftersom jag inte får tugga så mycket.
Föredrar alltså fast föda framför soppa.

MEN min systers sambo har fått mig att ändra åsikt på den punkten.
Han är grym på mat men ändå var jag tveksam när han sa att han skulle servera soppa till middag.

Jag tänkte att jag inte kunde säga att jag inte gillade soppan om jag inte smakat den, så jag gav det hela en chans and Guess what?! I LOVED IT!

Spenatsoppa med gräslök/lök och goda kryddor, under soppan låg två hårdkokta ägg. Så man hällde soppan över äggen och delade dem i soppan under tiden man åt den, låter kanske konstigt men det var tokgott!

Istället för "soppa/pannkaka-konceptet" så hade min fina syster gjort paleovänliga våfflor åt oss och de var också sjukligt goda.

Nu är jag galet mätt och glad efter ha spenderat nästan hela dagen med systerdottern Molly, en riktigt solstråle som precis lärt sig att stå.
Underbart att se alla framsteg hon gör, min ögonsten.
Vardagslyx i all ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar