25 november 2012

100-års kalas

Hade en helt underbar lördag (och söndagmorgon) med familj & släkt.
Vi åkte till Sthlm för att fira farfar som fyller 80 år idag och mig son fyller 20 på måndag.
Vi firade även äldsta systerns kille Joel som fyllde år i fredags, mellansyster Emma som fyller år på fredag och även hennes fästman som fyller år nästnästa måndag. :)

Vi såg Jesus Christ Superstar på Göta lejon och den var riktigt bra.
Ola salo var verkligen snygg ;-)

Sen begav vi oss hem till min äldsta syster där mellansystern med familj hade lagat trerätters åt hela sällskapet.
Förrätt; toast skagen.
Varmrätt: Helstekt oxfilé med buljongris och hemgjord murkelsås.
Efterrätt: mjölkchokladkaka med tranbär i och grädde till.

Allt smakade ljuvligt och jag var så himla glad över att få spendera en dag med mina stora systrar och min systerdotter.
Fick se min systerdotter gå några steg för första gången igår och då blev jag så glad i hela hjärtat.

Nu är vi på väg hem från Stockholm och jag peppar inför morgondagen, 20 hela år, Stort för mig;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar