23 november 2012

Vaniljkvarg

Precis ätit frukost, testade Valios nya vaniljkvarg från serien med produkter under namnet PRO-feel.
Jag åt min med fiberhavregryn (långsamma kolhydrater) men de är säkerligen gött att hälla i bär eller müsli också, yum.

PRO-feel produkterna skiljer sig från Valios övriga sortiment genom att de har högre proteininnehåll.
Innehållsförteckningen ser ut såhär:
Per 100 g, energi 80 kcal
Protein 11 g
Kolhydrat 9,6
(Varav sockerarter 9,6)
Fett 0,1 g

Min åsikt om produkten:
En god krämig kvarg med god vaniljsmak.
Den har ett högre proteininnehåll än vanlig yoghurt men innehåller även en del socker (9,6 g per 100 g)
MEN jag äter hellre den här till frukost än någon 'vanlig' yoghurt som innehåller väldigt lite protein, relativt hög fetthalt och väldigt mycket kolhydrater (!) därför kallar jag dem "sockeryoghurt".

Perfekt som mellis i väskan eller som 'vardagslyx', främst för den tränande individen som har mer nytta av de extra proteinet för att mata sina aktiva muskler.
(Mjölkprodukter blir inte dåliga på några timmar utan kyl och lägger du i frysta bär när du går hemifrån så kyler de ner kvargen ännu lite längre).

Om två timmar slutar jag och gör helg.
Då bär det av till Stockholm för att fira BÄSTA FARFAR som fyller 80 på söndag och mig själv, som fyller 20 år på måndag.
Enjoy your weekend, folks ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar