14 november 2012

Andra passet med coachen

Kroppen strejkar.
Helt.jävla.utmattad efter andra träningspasset med coachen.

Dagens pass började med hopprep som förra gången. 50 jämnfota hopp, 25 en-bens-hopp på varje.
(Hopprep är verkligen inte min starka sida men jag strävar på, det kan bara bli bättre).

Fortsatte med utfallsgång med sträck åt motsatt sida med samma hand som bakre ben.
Sen sprinta 10 steg med höga knän (8 hög puls!) sen ner och göra 5 armhävningar. Repetera 5 ggr.
Rulla axlarna bakåt-framåt.

Körde igång med bänkpress 4x8
(där är jag inte starkast för jag har fått dåligt med pass på gymet och därför har jag inte prioriterat det så mycket)

Vidare till sned hantelpress.
Där började vi med att gå igenom tekniken för TUNG träning, alltså hur man ska "kicka upp" hantlarna till startposition. För när man kommer upp på 20-kilos hantlar är det inte frågan om att bara lyfta upp dom till utgångsläge utan då MÅSTE man "kicka upp" dom).
Sen körde jag tunga 12:or, 3 set plus uppvärmningsset.

Vidare till exentriska armhävningar.
Övningen går ut på att jag håller emot på nedvägen, sakta sakta sen i med knäna och i med tårna igen och repetera.

Vidare till dips 3x12.
(ett av målen i framtiden är ju att kunna köra dips i "dipsräckena" utan fötter/ben i).

Sist men absolut inte minst triceps pushdown 4x10.
Här började mjölksyran i armarna göra sig påmind, triceps SKREK.

Just nu är hela kroppen mör och jag känner mig flokig i huvudet men glad.
TACK kroppen för att du sliter som ett djur för min skull :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar