2 november 2012

Barfota benträning

Vaknade halv sex (av mig själv!) så då blev det frukostmys ensam för min del.
Tre kokta ägg sällskapade med varandra och sen trillade ett gäng skogsbär och jordgubbar in. Mums!

Sprang till bussen med håret åt alla håll och jackan öppen, efter att ha lekt tidsoptimist.

Väl framme på hotell-gymet så började jag dagens träning med 100 reps höftlyft följt av 50 raka marklyft (nytt PB!) och sen drog jag igång med dagens utmaning,
Bodycomf-woden 3-3-3-3-3!

Den gick till såhär:
Front squat 3 - 3 - 3 - 3 - 3 (40 kg)
Planka på raka armar mot balansboll 30 sek x 5.

Sen blev det tabata med squats (med skivstång 20 kg) där "vilan" utförs i jägarställning...
Så många squats som möjligt på 20 sekunder och sedan alltså vila i nedre position, med djupare än 90 grader i knän, under 10 sekunder och så upprepa alltihopa åtta gånger.

Jag hann 112 stycken och när de fyra minuterna hade gått så gick jag med darrande ven mot omklädningsrummet,
vilket lyckorus.

Jag var även tvungen att köra barfota eftersom jag glömt mina träningsskor. Men det gick riktigt bra ändå,
det kändes som att jag stod stabilt mot underlaget och alla övningar gick bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar