3 november 2012

Lite godis bara

Vilken himla fin lördag jag har haft!

Morgonträning där jag mosade axlarna och triceps. Efter det väntade kaffe och frukost med klassen innan en heldag av studier inom kost satte igång.

Under dagen har vi diskuterat ätstörningar och även om jag kan mycket om det redan genom egna erfarenheter så finns de fortfarande så mycket kvar att lära sig och att DISKUTERA. För att bättre förstå hur det kan vara att vara sjuk i en sådan sjukdom.

Vi berörde även frågan
"-blir man någonsin frisk från en ärstörning?"
mitt svar är: troligen inte, jag kommer alltid att bära med mig det jag gått igenom i min "ryggsäck" och det kommer alltid vara en del av mig fast jag är frisk.
Någon mer som varit sjuk och har lust att svara på hur ni känner i den frågan?



På eftermiddagen fick vi syssla med matvaror, vägning och energiberäkning.
Min grupp fick en påse godis och en färdigrätt att "dissekera".
Vi kom fram till att 100 g lösgodis är 12 st och att 100 g ger 380 kcal (!)
Hela påsen vi hade innehöll 7,5 hekto och gav 2900 kcal, sjukt va?!

Efter plugget tränade jag igen med några i klassen, rygg och mage mördades innan jag tog bussen hem.
Middagen blev en blodig köttbit med massor av frukt/grönt till,
ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar