5 november 2012

Två bra saker i höstmörkret

Nu är jag på g hemåt, efter 5 dagar i stora staden varav fyra spenderades i skolbänken.
Jag har lärt mig så himla mycket och är glad över alla insikter jag fått under tiden. Nu är det bara tentan kvar på söndag.

Nu när det går mot vinter på allvar så är det viktigt att ta hand om sig lite extra tycker jag. För att orka skrapa rutor, orka ta sig ut i snöstorm/regn och gå till jobbet, för att orka kämpa mot mörkret som blir allt tätare för var dag som går.

Att köpa en bra bok är ett bra tips nu när det blir mer tid inomhus.
Jag har köpt "Fifty shades of grey" som E L James har skrivit och ser fram emot att sätta tänderna i den snarast.

Fnasiga läppar är ett genomgående tema för vintern och jag faller alltid offer för spruckna mungipor och läppar. För att undvika en vinter med okyss-vänliga läppar som svider så har jag införskaffat ett läppbalsam.
Det heter "Hurraw", smakar/luktar kokos och är framställt av helt naturliga ingredienser i form av: sötmandelolja, bivax, kokosolja, olivolja och kakaosmör. Raw, kallpressad och organisk.

Två bra saker att ta till för att få en lite behagligare vinter :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar