23 december 2012

Ät ALLT men INTE alltid

Nu är det jul IGEN och många frossar i godis och julmat.
Många har också problem med "julkilon" efter jul och ett vanligt nyårslöfte är att skaffa gymkort, sluta röka eller äta nyttigare.

Men för fröken Moberg är det ingen press alls. Varför? Jo, För jag ska gå upp i vilt nu, bygga massor av muskler. Har till och med känt att jag släppt den där stressen och hetsen över att försöka "hålla igen" på mat och dryck och därav känns de som en del av mitt begär har försvunnit.
Otroligt skönt tycker jag! Antar att de är för att nu vet ja att jag kan äta allt jag är sugen på och därför triggas inte suget efter de goda.

Men därför vill jag slå ett slag för att tillåta sig själv att äta allt men Inte alltid!
För jag tror inte på förbud, med en ätstörningar i bagaget blir allt ännu värre varje gång jag har förbjudit mig själv att äta något.

Lyssna och reflektera över varför du får vissa "matsug". För ifall man får sug efter t.ex. fett kan de vara att du äter en allt för fettfattig kost, tänkvärt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar