24 december 2012

Christmas

En julafton som började med ett tråkigt besked som fick mitt hjärta att sätta sig i halsgropen en stund, men som avslutades underbart.

Julfrukost med min sambo, pussar och kramar innan vi skiljdes åt för dagen. Följde med mellansystern med familj till grannbyn där mammas släkt hade samlats. Kramades, drack för starkt kaffe och skrattade åt minnen. Körde hem till pappa, njöt av ett vintrigt norrland. Möttes där av hans släkt. kramades med systerdottern, drack glögg. Föråt mig nästan (!) på gravad lax, farmors köttbullar, potatis, chèvrepaj, glutenfria frallor. Kramades med farmor. Öppnade paket. Log åt familjens reaktioner på julklapparna jag hade köpt till dem. Liftade hem igen.

Och nu sitter jag här på jobbet och ska avverka två dygn här.

Hoppas ni hade en trevlig julafton med mycket skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar