19 december 2012

Bästa möjliga mjölksyra

Hetsig morgon. Sov över lite men hann ändå äta min gröt med kesella innan tåget gick mot dagens träning. Somnade på tåget och hade därför väldigt svårt att tagga till inför dagens träning med coachen.

Ben stod på schemat, jag värmde upp med; 50 jämfota hopp, 20 enbenshopp (per ben).
Fortsatte värma upp med utfall med sträck åt sidan, gående kickar (tar på framsida lår),
Och spider.

Sen satte vi igång med själva passet som bestod av knäböj 3x10 (ASS to the Grass) och mellan seten så körde vi lite rörlighet och då drog de till som fan i höftböjaren på mig och troligen drabbades jag av en mindre sträckning.
Jag kunde köra på rätt bra ändå så det var nog ingen stor sträckning ochv vi fortsatte med raka marklyft 3x12 (NYTT PB!),
Bulgarian split squat 3x10 på varje ben (som är min hatkärleksövning för den får hela rumpan att brinna av mjölksyra!).
Benpress med fötterna rätt högt upp för att verkligen få kontakt med rumpan, jobbade tungt och relativt sakta, gick ändå ner till de läget där viktmagasinet nästan slår i och DÄR vände jag varje gång, djupt as hell alltså och det kändes.

Avrundade med en 46 reppare vadpress, vaderna brann men jag körde på hela setet som planerat.
Sen var det stretch och nedvarvning.



Jag känner mig alltid så himla BADASS efter dom här passen med min coach. För när hon instruerar är allting glasklart plus att hon verkligen ger mig den där pushen jag behöver när jag börjar bli trött och ska ta i in i det sista. Jag känner mig så himla grym när jag med hjälp av hennes kommando och min egen envishet hela tiden krossar gränserna för min egen styrka. Jag växer och jag bör starkare för varje träningspass. 

Vägde mig första gången på 3 månader igår och jag jag har verkligen lagt på mig både muskler och fett sen jag började satsa på styrketräningen igen i somras. MEN dehär gången är det annorlunda, jag fick inte panik över viktuppgången som jag tidigare år har fått utan jag ser den här viktökningen som ett bevis på att det jag gör är RÄTT. Jag växer, jag blir större och starkare.
För vikten har faktiskt ingen betydelse längre, fen säger ingenting om hur mycket muskler kontra fett jag har lagt på mig.
Känslan av att  inte bry sig längre ÄR SÅ UNDERBAR! För det betyder att jag äntligen kommit i fas med mig själv. Jag älskar min kropp idag mer än någonsin.
Tack kroppen för att du samarbetar med mig och tillåter mig att utvecklas mot mina drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar