12 december 2012

Pricka in rumpan

Hallå där bejbs!

Dagens träning blev ben då hela gymet var ockuperat av pubertetspojkar i full gång med att tävla om vem son lyfte tyngst i bänkpressen med lite halvtaskig teknik.

Fick med mig Micke också så jag plågade honom lite, han som inte tränar ben annars ville få ett ordentligt benpass och självklart tog jag på mig rollen som hans ledare.
Upplägget; började med 10 min löpning, sen gick vi över till själva passet som började med tunga (!) knäböj 3x5, front squat 3x8, raka marklyft 3x6.

Vidare till bulgarian split squat som är min hatövning (!!!) för den tar så förbannat bra på rumpan.
Fortsatte med benpress (låg) 2x15
(som också prickar in perfekt på rumpan, perfekt träning för en person med halvslapp styrka i sätet).

Avslutade med stående vadpress 2x15.
Stretchade lite baksida där jag är lite stram.

Resten av kvällen har jag mått illa, tror jag tog ut mig hårt och därför drabbades av det här. Har fullt upp just nu med allt och har packat massor av flyttkartonger så på fredag blir jag och Mikael äntligen sambos. Längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar