14 maj 2011

strenght is to have the will to let go of the past and move on forward

Var ute och sprang i torsdags, grymt skönt. 
Tog med mig hjärtat och körde fem kilometers intervaller, fartlek :) 


Fredagen blev mindre bra, jag hade planerat en morgonpromenad men så blev inte fallet när man vaknade med ont i halsen... så fredagen spenderades i lugn takt, var iväg till gävle på möten med ätstörningsenheten, pratade om regelbundenheten jag behöver med maten. Ibland är det så sjukt jobbigt att gå dit, man känner sig frisk och inbillar sig att man "har kontroll" men innerst inne vet både dom och jag att det har jag inte, skulle jag släppa taget från dom nu så skulle det bli 1000 gånger värre genast. 
Jag har levt med ätstörningar sedan 2007 så jag vet att det inte bara kan "lösa sig". Alla ni som kämpar med matproblem, ångest och perfektionism - du är redan perfekt, släpp lös lite, tillåt dig att leva och att njuta av livet till fullo.


Jag fick fredagsvin och grillat av mitt hjärta igår, idag har jag fortfarande ont i halsen så jag ska bara mysa med honom hela dagen, han gör mig lycklig :) ikväll ska vi dricka gott och gå över till en kompis till honom. Ha en trevlig helg!

CIAO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar