28 november 2011

Hälsolistan

Jag älskar listor på andra bloggar. Här är en om mig som jag lånade från Smaljeansen:

Hälsolistan

Min idrottsbakgrund: Jag har varit aktiv inom olika sporter genom hela min uppväxt. Började tidigt att träna fridrott och slutade efter några år, testade simning ett tag och tävlade inom det. När jag gick i tredje klass fann jag fotbollen som kom att bli mim favorit sport och jag var aktiv spelare fram till jag började sjuan då jag slutade (tråkigt nog, ångrar det lite idag). Började spela innebandy, spelade innebandy tills mitten av åttonde klass då jag började gymma istället och sen dess har jag bara hållit med gym träning, gruppträning och lååååånga promenader, som jag gör än idag :)


I mina öron när jag tränar: allt från In flames till outcast och Lady gaga.

I min träningsväska: Gym dojjorna, lås till skåp, Gymkort och vattenflaska.


Favoritmuskel: Benen, är så sjukt nöjd med styrkan i dom. Har byggt på styrkan i benen i alla år så är mest nöjd med dom.

Mål med träningen: Att känna mig stark, snygg och bekväm i min kropp.
Mitt främsta mål med träningen är att uppnå mentalt välbefinnande (endorfiner) och att bygga muskler.

Favoritövning: pushdown med smalt grepp (aktiverar Triceps)

Favoritmat: proteinpannkakor och laxburgare är bäst alla kategorier, tänker jag inte på näringsvärdet utan mer på själen är det nog tortellini gratäng, cheeseburgare med bara ost från donken och taco gratäng som tar priset.

Mina inspirationskällor: Jag blir väldigt inspirerad av träningsbloggar och träningstidningar. jag inspireras av personer eller bloggar som vill främja "må-bra-tänket", där man tänker på den mentala hälsan och inte bara ser kroppen som ett redskap.

Favoritkonditionsträning: långa promenader.

Favoritidrott: gruppträning och styrketräning.

Mitt bästa kosttips: Om du går på diet; planera in fusk minst en gång i veckan, det är bättre att planera fusk än att få ett hetsätningssug som tar över och skämmas efteråt.

Favoritlivsmedel: Kvarg och ägg.

En fredagkväll unnar jag mig gärna: god mat, choklad, godis.

Hälsa för mig: är att ha en stark och sund kropp som mår bra både på insidan och utsidan.

Därför tränar jag: För att jag mår bra av det, det har varit en del av min vardag i flera år.

Min favoritfrukost: croassints och kaffe eller fiber havregrynsgröt med banan, kanel och mjölk. Hårdmacka med ägg.

Detta skulle jag vilja utöva: fotboll, skulle vilja träna och spela matcher som förr i tiden.

Så sover jag: Förvånansvärt mycket, behöver sova minst åtta timmar per natt annars mår både knopp och kropp knas.

Detta klarar jag mig inte utan: Min Iphone då jag är ute och går, en vattenflaska, sköna trosor som inte skär in (händer mig jämt!).

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar