5 december 2011

Lite kosttänk

Corepasset var hårdare än vanligt idag men jag körde fullt ut och gjorde alla övningar så bra jag kunde.

Efter passet kunde jag inte sluta le, var så glad att jag tagit mig iväg fast jag hade noll motivation innan. Fick jättebra kontakt i alla övningar, kändes jättebra och nu är jag stolt över mig själv:).

Har fått lite frågor om hur jag lägger upp min kost, jag äter 5-6 mål per dag.
Försöker äta med 3-4 timmars mellanrum för annars blir jag grinig när energin tryter.
Såhär kan en typisk matdag se ut för mig:

Frukost: havregrynsgröt med minimjölk samt torkade blåbär, tranbär och riven kokos på.En kopp kaffe.
Är jag extra hungrig kompletterar jag med ett ägg eller två.

Mellanmål: alternativ 1. en macka på grovt bröd med ost och kalkon, ett glas mjölk.
Alternativ 2. Keso/kesella med bär.

Lunch: 150-200 g protein i form av kyckling, kött. 2 dl kolhydrater i form av bulgur, quinoa eller pasta.
Grönsaker 100 g typ.
Försöker lägga upp maten enligt tallriksmodellen, så jag får i mig rätt mängd ur alla bitar av kostcirkeln.

Mellanmål: se tidigare alternativ.

Middag: 150-200 g protein i form av kyckling, kött. 2 dl kolhydrater i form av bulgur, quinoa eller pasta.
Grönsaker 100 g typ.
Försöker lägga upp maten enligt tallriksmodellen, så jag får i mig rätt mängd ur alla bitar av kostcirkeln.

Kvällsmål: kvarg/skyr/keso med bär eller müsli. Alternativt proteinfluff.

Näringsintag per dag: jag skulle nog uppskatta det till runt 2500 kcal.

Tjing :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar