9 februari 2012

Det där "rycket"

När jag slutade jobba ikväll vid sju var målet att få ta en promenad och sen ta ett skumbad, skönt och lugnt tänkte jag. Men det var för kallt för att promenera, -15 passar inte när jag vill ut och gå en stund.. Köldskador och sånt lockar inte.. För en stund så var jag nära att ge efter och strunta i mina planer, det gjorde mig lite less för jag kände ju att jag behövde få ventilera allt genom att få röra på mig en stund.

Men sen när jag kom hem så kände jag mig så himla rastlös, efter att ha spenderat hela arbetsdagen inomhus mestadels stillasittande så behövde jag röra på mig, kunde inte sitta still!

Beslutade mig fort för att dra till sporthallen, så jag bytte om jättefort och drog, väl där blev de 20 minuter intervaller på löpbandet växlade mellan 8,9 km/h och 10,3 km/h sen körde jag lite vader, det blev stående vadpress i maskin, sittande i maskin och vadpress i benpress.

Såhär i efterhand är jag SÅ NÖJD med valet jag gjorde, för jag behövde verkligen få springa och samla på mig lite energi samt springa bort lite stress :) himla skönt ibland att jag kan få sådana "ryck" och faktiskt utvinna mer positiv energi ur dom än om jag bara struntat i alltihop för att det är så kallt ute (-15, burrrr).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar