4 februari 2012

Proteingröt

Testade en ny frukostvariant idag - proteingröt! :)

Tillagning, Såhär gjorde jag:

Blanda 1 dl fiber havregryn med 1 och 75 dl vatten och värm till vanlig gröt.
Precis innan gröten börjar koka så häller du i en skopa (25 g) av ditt favorit protein (jag tog choklad&blåbär).
Du rör sen ut det i gröten och serverar direkt, toppa med frukt och frön (jag tog granatäpple, mango, gojibär och pumpakärnor ovanpå).
Servera och njut!

Riktigt lördagskyxig frukost tycker jag, dock inget att rekommendera personer som ogillar sött.

Idag är det vilodag som gäller, kan vara bra med denna sjuka träningsvärk som gårdagens benpass resulterat i, sådär skönt/ont :)
Tråkigt nog har jag börjat känna av min hals, vill inte bli sjuk så nu blir det till att c-vitamin boosta, dricka varmt och sköta sömnen (!) det sistnämnda är jag fruktansvärt dålig på.. Ska bättra mig:)

Ha en bra lördag folks :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar