22 maj 2012

Hållningsanalys

Ett morgonpass på gymmet är nu avklarat och armarna värker sådär härligt nu :)
Samtidigt som benen ständigt påminner mig om att jag plågade dom igår, gött!

Jag körde ett biceps, Triceps och magpass. Sammanlagt körde jag:
40 reps dubbla bicepscurls i cable,
40 reps pushdowns,
30 reps Triceps med rep ovanför huvud,
50 reps bicepscurls med skivstång,
30 reps bicepscurls med stång i maskin,
30 reps hammercurls, 32 reps Kickbacks.

Avslutade med lite mage där jag körde:
40 reps russian twists med 10 kg-viktskiva, 40 reps beninrullningar på boll, 40 reps i brutalbänken och avslutade med tre plankor.

Två plankor med armbågar på boll 1 minut, där man vickar bollen åt höger/vänster/fram/bak för att låta magen jobba ytterligare.
En planka på tår där jag vickade på tårna, fram och tillbaka i en minut bara.

Det känns att min träningslust som tidigare varit i princip obefintlig nu är påväg tillbaka :)

Nu är det proteinpannkakslunch som gäller innan jag får besök.
Behöver träna lite på instruktörsrollen som jag har inför PT-utbildningen och därför ska jag göra en hållningsanalys på en kompis för att se om hon är starkare i någon muskel, om hon behöver stärka något speciellt område osv.
Sen ska jag använda hållnings ett grundprogram med styrketräningsävningar till henne som hon ska använda sig av på gymmet. :)
Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar