22 maj 2012

NJUT

Dagen har försvunnit i illfart och ja har fortfarande saker kvar som jaghjälper att jag borde ha hunnit med.
Men jag stannade upp nu på kvällskvisten och ger mig själv "ledigt" från måsten resten av kvällen.

Jag tror vi är många som har massor av kravfyllda måsten som tar upp större plats i våra liv än viljestyrda måsten. Det vill jag ändra på hos mig själv, jag vill inte känna att dagarna springer förbi mig för det kommer nya dagar MEN ögonblicken kommer ite tillbaka och vissa människor i din vardag kommer inte åter, vissa tas ifrån oss i förtid till och med.

Ta vara på de dagar du får och försök att se de små sakerna som förgyller vardagen. Jag har börjat fokusera på de små sakerna och det har fått mig att uppskatta livet så mycket mer, min livskvalite slår i taket!
Vad är de små sakerna då?
De är tillexempel att få njuta av en kopp kaffe med en god vän, att få träna ett härligt träningspass, att få skratta tills magen värker eller att bara unna mig ett skumbad efter en lång arbetsdag.

För livet är inte gjort för att kämpa sig igenom utan det är gjort för att njutas av, att uppleva.

Vi måste få njuta också för annars orkar man inte kämpa heller när det blir jobbigt.

Så ge dig själv en gåva minst en gång om dagen, en gåva av tid, tid som du kan spendera med de du älskar eller med att utöva något som skänker dig glädje.

Gör det och jag lovar att det kommer att ge din vardag guldkant :-)

1 kommentar: