17 maj 2012

Mandelbröd

Att få baka och laga mat är en av mina stora passioner, de ger mig så enormt mycket energi att bara få testa att göra något nytt gott bröd eller en ny maträtt. 
Det är något speciellt med att få mixtra med olika livsmedel, det ger en känsla av lugn hos mig.
Det färdiga resultatet av mixtrandet är inte det viktiga, jag bryr mig inte speciellt mycket om jag misslyckas med konsistensen eller smaken för jag kan baka bara för att baka, för att det som sagt: skänker lugn.

Igår så gav jag mig i kast med att göra Annika Sjöös mandelbröd.
Brödet är gjort på mandelmjöl och det gör att det är low carb, ett plus om man försöker spara in på kolhydratfronten. Jag själv äter kolhydrater varje dag i olika former för jag vet att jag blir seg och orkeslös utan dem, min hjärna behöver dem sen blir jag inte lika explosiv i träningen när jag utesluter dem heller. 
Att brödet är glutenfritt gör inte saken sämre för då kan jag bjuda min vän som nyligen fått den diagnosen.

Resultatet blev riktigt gott och smaken påminner om den onyttigaste sortens ostfralla, vilket jag älskar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar