17 maj 2012

HIIT

Kom precis in från en löptur med självaste pappa (!)

Vi körde HIIT (högintensitets intervall träning).

Vad är HIIT? Jo, HIIT är en form av träning där du presterar det maximala av din kropp. Du varvar korta intervaller på 20-30 sekunder allt vad du orkar med en tid av vila och upprepar sedan samma procedur. HIIT är ingen vanlig träning utan kräver väldigt mycket av individen som utför själva träningstekniken.

Vi körde 30 sekunders kuta-som-fan sen gick vi en och en halv minut och upprepade 14 gånger. Fick beröm för min långa steglängd, explosiviteten i steget och att jag skjuter fram höften bra. :-)

Nu är jag gladtrött och pappa är gladSLUT. Pappa är inte så van vid löpning men krigade ändå på tappert så är väldigt stolt över hans prestation :-)

Det stänkte ju rejält där vi sprang, då regnet lämnat något som kan liknas vid sankmark efter sig så nu ska jag ägna mig åt att torka bort diverse lera från kläder, skor och mig själv. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar