17 maj 2012

Kvalitet före kvantitet

Igår så blev det ingen träning eftersom jag hade sovit på tok för lite.
Jag övervägde att träna ändå men kom fram till att kvaliteten på det planerade passet då skulle sjunka avsevärt.

Idag känner jag mig nöjd över att jag lät bli att träna igår, eftersom jag nu med mer sömn i bagaget är bra mycket fräschare i både kropp och knopp och redo för träning.

Många människor väljer att fokusera på mängden genomförd träning istället
för att faktiskt se till kvalitén på de genomförda passen.

Om kvalitén på passet sviktar så ger inte träningen speciellt bra resultat på kroppen heller, om vi tänker på muskelkontakt och långsiktig utveckling.

Det jag vill ha sagt är - LYSSNA på kroppen och VÅGA stanna hemma om den säger ifrån.
Ett sådant tillfälle är det bättre att ladda batterierna så kan du ge 110% istället vid ett annat tillfälle, för det ger mer utdelning än om du kör ändå.

Vi vill ju att kroppen ska hålla länge och då måste vi vårda den därefter :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar