30 maj 2012

Njutning i matform

Ikväll åt jag, min äldsta storasyster och hennes kille på restaurang här i Stockholms innerstad och jag åt det godaste jag hittills ätit i mitt liv!

Jag beställde helgrillad fjällröding med sidfläsk, fänkål, torkade vindruvor, citron och sötpotatis-pommes.

Jag år första tuggan och trodde inte det var sant! Så underbart len var fisken, jag åt och njöt, långsamt.
Jag ville inte att måltiden skulle ta slut. Är det något jag är riktigt svag för är det vällagad fisk, speciellt röding.

Så idag kan jag säga att jag haft en underbar njutardag!
Tränat ett hårt skönt pass på gymmet och toppat det hela med umgänge och supergod mat tillsammans med två av de som står mig närmast.

Jag tror det är viktigt att faktiskt unna sig sånna här dagar, där du frångår "planen" och freestylar lite, äter något du längtat efter länge eller bara gör något du känner för.

Det gäller att finna balansen mellan att kämpa/njuta. Träna hårt kan vara skönt men blir allt för strikt runt omkring så suddas glädjen ut i livet, det blir grått.
Så kom ihåg att boosta dig själv i form av njutningsbara upplevelser.

Att få njuta lite extra då och då hjälper dig att fortsätta kämpa framåt mot dina mål.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar