30 maj 2012

Träning på F&S city

Idag har jag testat på Friskis & Svettis City.
Positivt med centret: Rymliga lokaler, bra maskiner/redskap och väldigt bra luft.

Uppvärmning: 10 minuter intervaller på Crosstrainer. Föredrar crosstrainer före löpband för att den engagerar flera muskelgrupper samtidigt och värmer upp hela kroppen bättre.

Jag körde igenom Biceps, Triceps och mage.
Övningarna jag genomförde idag var:
Bicepscurl med stång, Triceps pushdown med rep, koncentrationscurl, Tricepssträck med rep från huvudet, bicepscurls med hantlar, dips mot bänk.

Triple-X med Kettlebell (stå i grundposition med kulan i pistolgrepp.
Utför en bicepscurl, övergå till en press och avsluta med en Tricepspress bakom huvudet, du gör det som en enda rörelse).

För magen körde jag:
Russian twists med Kettlebell 60 stycken.
Toe touches med medicinboll 50 stycken.
Avslutade med 30 crunches och 30 benindrag på boll.

Nu har jag stretchat, gladslut i armar och bål. Känner mig som en urvriden disktrasa :-) haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar