13 maj 2012

Vardagslyx i all ära

Min söndag har varit lugn rakt igenom.
Lugn innebär vardagslyx för mig.
Vaknade vid nio, åt frukost i soffan framför morgontv:n.

Jag tror mycket av dagens tempo sitter i hur vi startar upp dagen.
Startar vi dagen med försovning så blir konsekvensen stress eftersom vi ligger "efter" i planeringen.

Startar vi dagen med att kliva upp en tid som gör att vi har tid till att vakna, äta frukost och starta upp i lagom takt så blir dagen mer i "balans" tror jag,
så känns det iallafall för mig.

Sen att se över dagen och dess planering tror jag också är viktigt.
Sprid ut de saker du behöver göra jämt fördelat över veckan, så får du mindre stress automatiskt. Sen finns det vissa saker som inte behövs planeras och då ska man inte försöka göra det.

Så idag har jag varit lugn rakt igenom fast jag pysslat med dagens "måsten" i form av tvätt, städning och studier.
Var sak fick sin tid och sitt fokus,
Den minskade stressen gjorde även att jag inte behövde lägga lika långt tid på varje sak eftersom jag var lugn och fokuserad.

Har även hunnit tagit en skön långpromenad med pappa,
solat en skvätt samt ätit mammas goda köttfärsbiffar i sällskap av henne :-)

Så unna dig vardagslyx i form av en lugn dag (eller stund).
En kopp kaffe i lugn och ro, njutningsgraden slår i taket!
Det kommer att göra underverk för dig. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar