27 juli 2012

Blodsmak dövar

Gårdagen och morgonen idag bestod av ren och skär smärta. Jag hade riktigt ont i magen.

Jag drog ut på en riktigt lång promenad och efter jag gått en bit försvann smärtan i buken, så jag började jogga, då kändes det ännu bättre. Så jag började köra intervaller som gav blodsmak i munnen.

Ju mer jag tog i, ju bättre kändes det och efteråt var jag både hög på endorfiner och fri från smärtan i två timmar (!!)
Jag har tidigare låtit bli att träna eller ens röra på mig vissa dagar pga smärtan men nu märkte jag ju att det hjälpte att träna så det kmr jag använda mer ifall de gör ont.
win, win situation.

Ringde sjukhuset och bokade tid, var dit och fick ta massor av prover. Slussades runt till 3 olika läkare och ingen av dem kom fram till vad smärtan i buken kommer ifrån.

Det ända de kom fram till var att jag hade för lågt blodvärde och att det i nuläget garanterat "sinkar" mina träningspass för att jag inte kan orka hälften av det jag orkar egentligen (alltså utan lågt blodvärde).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar