27 juli 2012

Hemmaträning när den är som bäst!

Igår när jag hade varit på sjukhuset hela eftermiddagen orkade jag inte dra till gymmet och bestämde mig för att följa med mamma hem istället.
Jag packade med träningskläder ifall jag skulle vilja träna sen ändå.

När jag kom hem till mamma så hade jag ett sådant träningssug, kunde inte sitta still. Jag kände fortf inte för att dra till gymmet så istället bestämde jag mig för att köra en hemma cirkelträning med enbart kroppstyngden som belastning.

Jag har läst en bok som heter "träning som funkar" av Marie persson.
I den boken finns det mängder med förslag på enkel hemmaträning som du kan anpassa helt efter vilken fysisk form du är i.

Jag hittade en hemma träningscirkel i boken som jag körde på vardagsrumsmattan.
Eftersom jag inte hade tillgång till viktplattor så fyllde jag två 1,5 liters flaskor med vatten och använde som vikter.
10 effektiva varv slet jag mig igenom, jag hade bra tempo i övningarna ela tiden för att få ut Max av träningen.
Sp0tify dunkade housemusik i bakgrunden som peppar mig till att köra lite snabbare hela tiden :-)

De som säger att hemmaträning är för mesar kan slänga sig i väggen, efteråt var jag både mör och genomblöt av svett - ett kvitto på att träningen gav resultat! :-)

Efteråt ropade mamma att grillen var tänd, perfekt timing med andra ord ;-)
Sen blev det middag och Twilight-kikande med mamma, mysig fredag!

Nu ska jag strax bege mig till jobbet för att spendera 36 timmar där,
Ha en fortsatt trevlig helg! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar