21 september 2012

Dagens träning + tankar om kost

Efter skönt avslut på jobbdygnet så traskade jag hemåt med glatt humör.
Väl hemma drack jag mina aminosyror, bytte om och gick iväg till gymet.

I huvudet hade jag knåpat ihop ett blandpass med både biceps, rygg och lite mage. Jag är fortfarande inne i en tung period och valde därför att ligga på minst 5 set idag i varje övning.

Upplägget såg ut såhär:
Skivstångscurl 6 set, chins 5 set, dubbel bicepscurl i cable 5 set,
90 gradig sittande rodd 6 set,
Triple-x med KB 6 set,
hyperexstension 4 set.

Avslutade passet med 5 set beninrullningar på boll och plankan på tå 3x1 minut.

Åsikt om dagens pass;
Ett härligt pass med flera favoritövningar där jag höjer vikterna från vecka till vecka och det känns så bra.
Jag har märkt att de flesta övningar som engagerar bålen inte är lika jobbiga för mig längre.
Foamroller-träningen har gett utdelning med andra ord :-)

Hög svett faktor på träningen numera, det känns som om jag blivit starkare snabbare nu när jag äter paleo.
Hoppas det stämmer för jag kommer att fortsätta äta såhär, jag ser inte det här som en kortsiktig kost för att förändras utan som en livsstil,
mycket på grund av mina intoleranser mot gluten/mjölk, dessutom så trivs jag otroligt bra med att äta enligt paleo för det är så enkelt.

Lämnade gymet med en kickass-fredagskänsla, inget kan toppa det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar