21 september 2012

En Linnea-dag

Jag har haft en "Linnea-dag" idag.
Började med träning, fortsatte hem där jag lagade en bamselunch och sen tog tag i städningen.

Tog ett långt bad, passade på att göra ansiktsmask och raka benen,
så man vågar använda de där trekvartsbyxorna på gymet igen ;-)

Eftermiddagen bjöd på pluggstund och kaffestund med kära mamma, mysigt.
Sen var jag på ICA och hämtade ut en tidig födelsedagspresent från grabben till mig - ett par vans som jag själv valt ut, love them!

Till middag blev det plockmat med tema "tager vad man haver".
Jag la upp prosciutto crudo, babyspenat, ärtskidor, plommontomater på en tallrik.
Sen kokade jag fyra ägg.
Rev blomkål och ett granny Smith-äpple, stekte på det med curry och hemodlad chili jag fått från storasyster.

Resultatet: en underbar Paleo-maträtt med sting (!) DAMN, that chili is good ;-) mycket protein, relativt mycket fett men även hel del långsamma carbs.

Nu är det soffmys som gäller,
imorgon väntar ett jobbdygn igen.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar