5 september 2012

Supersmoothie + familjehäng

Jag har spenderat dagen & kvällen med familjen.
Ätit, skrattat och avrundat med en mysig kvällspromenad i mina gamla hoods ;-) 4,5 km fyllt av småprat och med bra tempo gav kvällen ett bra avslut.

Nu är jag hemma hos mig igen.
Nyss fixat iordning en supersmoothie åt mig själv för jag tycker jag har känt av något knas i halsen och vill inte drabbas av förkylning nu. Fel tillfälle.

Jag använde mitt nya Supergreen-pulver från Renée voltaire som bas.
Det består av vetegräs, spirulina och mynta.

Lite snabbfakta:
Vetegräs - Boostar immunförsvaret och är ett utmärkt tillskott för dig som lever ett intensivt liv och behöver fylla på med näring i farten.

Spirulina - är en blågrön alg som även går under namnet "mirakelalgen".
Proteinrik, näringsrik och passar dig som tränar eller behöver en extra skjuts näringsmässigt i vardagen.

Mynta - Motverkar gaser och spänningshuvudvärk.
Skänker lugn.
Innehåller ämnet menthol som ger en fräsch doft och smak.


Receptet på min superdrink är;
1 msk Supergreen-pulver,
1 dl frysta hallon
1 hel nektarin
8 mandlar
1 tsk kokossocker
2 dl vatten

Mixa ihop allting till en slät smoothie utan klumpar, sörpla i dig den gröna drycken och förhoppningsvis så förblir du förkylningsfri (!!)
iallafall om jag får bestämma ;-)

Perfekt som kvällis kombinerat med en av mina hemgjorda proteinbars.
Snart ropar sängen för imorgon är det morgonträning som gäller :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar