19 september 2012

Förstudier - får inte nog!

Har spenderat kvällen med att proppa huvudet fullt av studielitteratur.
Kröp ner i soffan iklädd mjukisar och drog en filt över mig, mysfaktorn steg i taket.

Tog en paus från pluggandet för att glo på 'bonde söker fru', är kär i den tvserien.
Alla mysiga bönder med varma hjärtan som söker kärlek, ett känslofyllt tvprogram som gör mig varm inombords :-)

Snart börjar jag läsa till Lic. kostrådgivare, är så himla förväntansfull och glad för att jag får utbilda mig inom det område jag brinner för.

Kunskapstörsten vet ingen hut just nu och jag plöjer alla faktabanker jag kommer över. Så oerhört roligt och intressant med kost, hur vi kan påverka och "manipulera" vår egen kropp via kosten. Jag får inte nog.

Nu ska jag läsa det sista av förstudierna sen hoppa ner i sängen, börjar jobba tidigt imorgon.

Hoppas ni också haft en bra dag idag, imorgon väntar en ännu bättre :-)

2 kommentarer:

  1. Är lite avundsjuk på det avsnitt plugg du har framför dig fina. Dels för att även jag gärna skulle läsa till kostrådgivare men framför allt för att jag känner igen entusiasmen du verkar känna inför att få lära dig mer om något du verkligen är intresserad av. Fast i ditt fall är det inte bara ett intresse utan mer en livsstil. DU är grym syrran! Så sjukt stolt över dig ska du veta! Puss

    SvaraRadera
  2. Tack underbaring :-) det känns så roligt att få pyssla på med det jag vill, att känna att man "knäcker koden" till hur kroppen arbetar och fungerar.
    Tack, är också grym och min förebild :-)
    Mängder med kramar till dig Emma!!

    SvaraRadera