13 september 2012

KB is my new bestfriend!

Godkväll!

Min dag har gått i ett ända sen jag slutade imorse, därav den dåliga uppdateringen.

Jag tränade ett skönt pass med pojkvännen, han körde dock efter sitt upplägg och jag efter mitt.

Mitt pass var upplagt såhär idag;
Marklyft 4x12, frontböj 3x20, Sittande lårcurl 3x8, Liggande baksida axlar i cable 4x6, Rotatorcuff-Utåtrotation 3x8 reps, Lutande flyes 3x8,
Militärpress 4x6

Avslutningen på passet var dagens höjdpunkt.
Sara tilling (crossfit-brud och min största inspiration just nu) postade ett inlägg härom dagen där hon skrev om att hon kört en tabatha med Kettlebell.
Hårt tänkte jag, men fyfan så roligt att utmana sig själv!

Direkt när jag läst det så drabbades jag av den där träningsnördigheten och började fundera på när och i vilket pass jag skulle kunna trycka in det momentet. När jag idag vaknade pigg och frisk på jobbet så var det spikat, jag skulle köra tabathan idag...
and hell yeah I did!

Som tur är har jag gått en Kettlebell-utbildning via The Academy så jag vet hur en sving ska utföras.
Jag ser alltför ofta skräckexempel på svingar där man drar upp kulan med armarna och ryggen då man roterar fram axlarna. Så ett tips, är du osäker, fråga gympersonalen om råd eller en kompis, så du gör rätt från början och slipper bana in fel rörelse.

Jag valde en lämplig vikt, utförde sedan några svingar för att bana in rörelsen och känna mig säker före själva momentet.
Sen satte jag igång tidtagaruret på telefonen och Köttade!

Tabatha innebär att du arbetar 20 sekunder, vilar 10 sekunder och upprepar det 8 gånger direkt efter varandra. Riktigt tufft men det bygger pannben också :-)

Dagen har bjudit på en runda på stan och en god lunch i form av Fläskytterfilé rullad i äggvita, rödbetor tillagade i ugn med pinjenötter och salt samt cantaloupe-melon och vitkålssallad.
Paleokäk när det är som bäst, mums!

Nuhar jag varit ute på en mysig promenad och även haft främmande hela kvällen så jag är skapligt slut.
Snart ropar sängen på mig, är lite som en gammal tant på det viset, vaknar sjukt tidigt och blir trött tidigt på kvällarna;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar