7 oktober 2012

Fantastisk helg

Vilken mysig söndag jag har haft (hittills).

Vaknade med en sjukt jobbig träningsvärk i kroppen.
Benen skriker fortfarande av minsta rörelse sen torsdagens benpass och bröst/ryggmusklerna känns ömma.
Nöjd brud med träningens utveckling senaste tiden, tar nästan dubbelt så tunga vikter och bävar inte för att skrika när jag kör riktigt TUNGT.
Jag skäms inte, det gör ont när man 'växlar' upp ;-)


Jag klev upp i ottan och gick en morgonpromenad i höstkrispig luft.

Älskar att gå när det är kolsvart ute och staden sover. Bara jag, den svala luften och musiken. I vissa låtar får jag en sån boost av basen så jag bara måste kuta och då springer jag som vinden, sjuuuukt snabba intervaller och varvar med lite gång.
Kommer hem rödmosig och lycklig, bästa känslan.

Resten av dagen har spenderats i bil till Stockholm och sen hemma hos min storasyster Emma.
Min systerdotter Molly fyller nämligen hela 1 år idag, stora tjejen :-)


Vi fikade supergod gluten/laktosfri tårta som Emma gjort (inte Paleo men skitsamma) och muffins som jag bakat och tagit med för mig och en till gästs skull, glutenintolerant hon med.

Kusinbarnen, båda 1 år fyllda, underhöll de övriga 20 gästerna riktigt bra genom att öppna (läs riva upp) paket, ta saker ifrån varandra och skratta.
Jag blev trött bara av att kolla på dem, att så små människor kan orka hålla igång så länge och med ett sånt tempo, imponerande :-)

Nu är vi på väg hem, saknar redan men snart återvänder jag då det är dags för Kostrådgivningsplugg.
Blir en lugn kväll ikväll på hemmaplan, ska ladda inför jobb imorgon.

Fin helg, fartfylld om inte annat men riktigt rolig och givande. Jag gillar ju när det händer lite så jag har trivts riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar