18 oktober 2012

SKITbra

Dagens träningspass gick rent utsagt SKITBRA!

Jag var peppad upp till tänderna på vägen hit. När jag kom fram och märkte att det var folktomt i gymmet så ökade peppkänslan ännu mer.

Jag körde igång, rörlighet med träpinne för att mjuka upp kroppen.
Speciellt axlarna/bröstet där jag fokuserar på att töja ut bröstmuskeln, då jag fortfarande är lite framåtroterad i axelleden.

Började med 5 tunga set (!) knäböj i smith, 40 reps raka marklyft,
60 reps KB-svingar, 500 m walking lunges och avslutade med 3 (relativt tunga) set i sittande lårcurl.

Mina klasskompisar kom till gymet i slutet av mitt pass och peppade mig de sista övningarna, tog i så jag skrek.
Riktiga hondjävuls-vrål ;-)

Nu är det dags för frukost nummer 2 tillsammans med klasskompisarna och dagens första kaffe.
En underbar start på vad jag tror kommer bli en underbar dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar