15 oktober 2012

Vanilj (almost) paleo-pancakes

Till lunch idag svängde jag ihop Vanilj (almost) paleo-pancakes.
Oftast 'höftar' jag när jag lagar mat, men idag skrev jag ner måtten direkt efter. De är helt paleo bortsett från proteinpulvret, som du kan utesluta om du vill.

Receptet lyder:
1 ägg, 4 äggvitor,
1 matsked kokosmjöl,
1 matsked vanilj proteinpulver (vassle), 1/2 tsk bakpulver, 1/2 dl vatten och
1 matsked vaniljpulver.
Mixa ihop alltihop till en jämn smet och stek i lite kokosolja, när pannkakorna fått gyllenbrun färg på båda sidor så är det dags att hugga in :-)
Jag åt dem tillsammans med tinade jordgubbar, enjoy!

Har spenderat eftermiddagen med en fin vän på stan, drack för starkt kaffe på fik, pratade strunt någon timme och sen kollade vi lite i affärer.

Nu ska jag snart dra ut på promenad, rensa skallen på lite skit och senare får jag besök av en annan kompis, vi ska ha catch-upp dejt och dricka te. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar