21 november 2012

Spy/gråta-träning

Vi körde ben idag, jag och coach A.

Jag värmde upp genom att springa lite. sen var de dags att sätta igång.
Först 50 dubbelhopp, sen 20 enbenshopp per ben. Jag har svårt att få upp tempot i hopprep men försöker ändå och de har förbättrats lite sen början.

Sen började vi med knäböj, tunga jävla ASS TO THE GRASS. (där märker man tydligt att jag lägger över en del av vikten på höger så vänster "vilar" lite, gäller att vara uppmärksam och tänka VÄNSTER hela tiden för att inte fuska.)

Raka marklyft, där satt tekniken som en smäck redan. Gött!
Vidare till Benpressen, där testade jag en ny teknik och FAN vad det brände men jag härdade ut.

Smärta är BRA i träning, det betyder att det händer något och att du pushar kroppen lite lite till varje gång.

Fortsatte med bulgarian splitsquat.
(En väldigt svår men rolig och utmanade övning, tog bra på den här halvsovande sätesmuskeln.
Jag är så mycket starkare i framsidan är baksidan...)

Avrundade med massor av upphopp och jag tänkte "det här kan jag ju" men någonstans efter 30 st så började benen spjärna emot, då studsade jag inte lika lätt längre utan fick kämpa för att komma ner i botten och även för att skjuta ifrån. Tur att jag är envis ;-)

Sen blev det vadstretch, stretch av baksida-och framsidalår. Underbart för den här stela damen som har problem med just de regionerna. Dom begränsar därför min benträning en aning.

Spydde till och med under passet, var även på vippen att börja gråta.
Nu är jag glad och trött.
Hon kör verkligen skiten ur mig och det är så jag vill ha det.

Imorgon kör vi igen så de gäller att äta och sova bra för att vara beredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar